ZWYCIĘZCA RANKINGU
ZAUFANE OPINIE CENEO
ISTNIEJEMY NA RYNKU
JUŻ OD 27 LAT
REALIZUJEMY DOSTAWY
POZA GRANICĘ POLSKI
Zrealizowaliśmy ponad
2 000 000 zamówień

Nadmiar wody w organizmie – jak się go pozbyć?

Dolegliwości i choroby fiber_manual_record 2015-07-13
 Nadmiar wody w organizmie - Apteka internetowa Melissa

Zatrzymywanie wody w organizmie, skutkujące dokuczliwymi obrzękami, to częsty problem osób w starszym wieku i kobiet ciężarnych, ale nie tylko. To także efekt złej diety, skutek różnych chorób oraz zmian hormonalnych zachodzących w organizmie. Mimo, że woda jest głównym budulcem (ponad 50% masy) naszego ciała oraz niezbędna jest do prawidłowego funkcjonowania wszystkich jego układów, jej nadmiar w organizmie jest szkodliwy.

Skąd się bierze nadmiar wody w organizmie?

Organizm ludzki zaczyna zatrzymywać wodę wtedy, gdy ma jej za mało. Gromadzące się w tkankach „zapasy” wywołują u nas złe samopoczucie i – przede wszystkim – obrzęki nóg, dłoni, a nawet twarzy. Woda nie jest w normalnym tempie wydalana wraz z moczem tylko magazynowana. Na samym początku należy jednak poznać przyczynę dolegliwości. W celu pozbycia się nagromadzonej wody warto przyjmować suplementy diety ułatwiające ten proces jak Hydrominium https://www.apteka-melissa.pl/produkt/hydrominum-30-tabl,2472.html.

Istnieje kilka powodów gromadzenia się nadmiaru wody w organizmie:

  • złej diety, w której zbyt małe jest dzienne spożycie płynów i / lub zbyt duże spożycie używek,

  • przebywania w zbyt wysokiej temperaturze powietrza,

  • siedzącego trybu życia i braku regularnej aktywności fizycznej,

  • naturalnych zmian hormonalnych w organizmie lub leczenia hormonalnego,

  • niektórych chorób (wątroby, nerek, płuc, tarczycy).

Jak pozbyć się nadmiaru wody z organizmu?

Aby nie dopuścić lub zlikwidować problem „ciężkich nóg”, spuchniętej twarzy, obrzmiałych dłoni i kostek, czyli przywrócić i zachować wodną równowagę w organizmie, należy:

 

  • każdego dnia wypijać minimum dwa litry wody oraz pić zieloną herbatę,

  • odstawić lub przynajmniej ograniczyć alkohol i kawę, a także dzienne spożycie soli,

  • jeść jak najwięcej warzyw i owoców (awokado, banany, kiwi, pomidory…),

  • aplikować sobie zdrową, dzienną dawkę ruchu.

  • wspomagać uwalnianie wody z organizmu ziołowymi naparami (krwawnik, pokrzywa, skrzyp polny).

Zdjęcie autora
mgr farm. Izabela Kurowska
Od zawsze byłam zainteresowana tematyką zdrowia, farmacji i dietetyki. Postaram się w możliwie najbardziej przystępny sposób przekazać Państwu swoją wiedzę.