ZWYCIĘZCA RANKINGU
ZAUFANE OPINIE CENEO
DARMOWY ODBIÓR
W NASZEJ APTECE
DARMOWA DOSTAWA
KURIEREM OD 279 ZŁ
Zrealizowaliśmy ponad
1 500 000 zamówień

Tauryna – substancja zwiększająca siłę i wydolność organizmu

Suplementacja fiber_manual_record 2017-12-07
 Tauryna – substancja zwiększająca siłę i wydolność organizmu - Apteka internetowa Melissa

Tauryna to aminokwas występujący w tkankach zwierzęcych. Swoją popularność zawdzięcza on sportowcom, którzy za jej pomocą regenerują mięśnie po ciężkich treningach. Sprawdź, co warto o niej wiedzieć!

Właściwości tauryny

Do podstawowych funkcji tauryny należą:

  • poprawa metabolizmu tłuszczów,

  • ochrona wątroby,

  • zapobieganie cukrzycy,

  • dbałość o dobry wzrok,

  • obniżanie ciśnienia,

  • usprawnienie pracy serca,

  • pomoc w transporcie kreatyny, która chroni komórki mięśniowe przed stresem oksydacyjnym,

  • przyspieszanie regeneracji mięśni,

  • zwiększenie syntezy białek wpływający na wzrost masy mięśniowej,

  • stymulowanie trzustki do produkcji insuliny.


Wyższe stężenie tauryny we krwi przekłada się na szybkość budowy tkanki mięśniowej. Jej antykataboliczne działanie oznacza, że tauryna magazynuje i transportuje azot, który odgrywa kluczową rolę w odbudowie uszkodzonych tkanek po treningu. Sprawia on, że tkanki są w stanie samodzielnie wytworzyć białka w celu odbudowy swoich struktur i nie muszą czerpać z aminokwasów z rozbitych białek mięśniowych. W konsekwencji czego proces katabolizmu zostaje zahamowany, a regeneracja organizmu przebiega bez strat. Należy podkreślić, że tauryna jest aminokwasem niebiałkowym, czyli nie buduje białek mięśniowych człowieka. Ułatwia natomiast osobom uprawiającym sport budowę tkanki mięśniowej oraz regenerację organizmu po wyczerpującym treningu.

Źródło tauryny

W formie suplementu diety, czysta tauryna występuje najczęściej pod postacią kapsułek. Natomiast jako składnik uzupełniający, w odżywkach z kreatyną oraz w preparatach witaminowych. Taurynę znaleźć można również w napojach energetycznych, jednak w tej formie nie wywołuje ona efektu katabolicznego ani anabolicznego, a jedynie wpływa pozytywnie na funkcjonowanie układu nerwowego. Ponadto, występuje ona też w produktach pochodzenia naturalnego, m.in. można ją znaleźć w mięsie indyka, ostrygach, serwatce, grochu oraz soczewicy. Osobom uprawiającym sport zaleca się korzystanie z dodatkowych źródeł tauryny w postaci suplementu, ze względu na to, że dieta nie jest w stanie pokryć zapotrzebowania na taurynę w przypadku wysiłku fizycznego.


Suplementacja tauryny zalecana jest głównie sportowcom ze względu na ich duże obciążenia treningowe. Jeśli dużo ćwiczysz, warto rozpocząć suplementację tego składnika. Dzienna dawka tauryny powinna wynosić między 500 a 2000 mg. Preparatem, który uzupełni zapotrzebowanie na taurynę, jest Androvit Plus: https://www.apteka-melissa.pl/produkt/androvit-plus-30-kaps-zel-pod-prysznic-gratis,7428.html, który stanowi zestaw witamin i minerałów wzbogacony o taurynę.

Popularne wpisy

Rodzaje kaszlu
Suplementacja
Nadciśnienie tętnicze
Dolegliwości i choroby
Leki przeciwgrzybicze
Dolegliwości i choroby
Zdjęcie autora
mgr farm. Izabela Kurowska
Od zawsze byłam zainteresowana tematyką zdrowia, farmacji i dietetyki. Postaram się w możliwie najbardziej przystępny sposób przekazać Państwu swoją wiedzę.